Novinky – srpen 2014
H.E.A.T. Program

Najděte nové klienty u Vašeho lékaře

Tentokrát bychom se s Vámi rádi podělili o zkušenosti se zajímavým marketingovým nástrojem přímo pro Vaše centrum, které Vás nestojí ani korunu.

 

H.E.A.T. Program připravil společně s lékaři, panem docentem Pavlem Stejskalem a panem doktorem Martinem Procházkou, odbornou brožuru k podpoře komunikace s lékaři.

 

Publikace obsahuje následující témata:

H.E.A.T. Program = přirozené hubnutí

H.E.A.T. Program pro profesionály

H.E.A.T. Program proti diabetes mellitus

H.E.A.T. Program 55+ a kardiaci

H.E.A.T. Program pro aktivní těhotenství

 

Více o programu a zkušenostech s téměř půlroční spoluprací s lékaři v okolí centra si můžete přečíst v krátkém rozhovoru:

 

H.E.A.T. centrum Proactivity Přerov aktivně spolupracuje s lékaři.

 

Kolik lékařů jste oslovili?

 

Jsme v kontaktu s jedním gynekologem, dále s dětskou pediatričkou a dvěma všeobecnými lékaři.

 

Jak spolupráce probíhá?

 

Principem spolupráce je, že lékaři nás pomocí našich letáků doporučují svým pacientům, u kterých je diagnostikována například nadváha, cukrovka, vysoký krevní tlak atd. Tito pacienti si mohou koupit speciální permanentku „active start“ za 999 Kč – 10 vstupů (standardní jednorázový vstup je u nás za 120 Kč), která je pouze na doporučení doktora. Lékař z této permanentky dostává 10%, tedy 100 Kč. V případě, že si tento klient koupí další permanentku tohoto druhu, dostává lékař opět odměnu ve stejné výši.

 

Jak Vám pomohla zmiňovaná publikace v komunikaci s lékaři?

 

Velice, protože lékaři, obvykle z neznalosti, pohyb ve fitness centru svým pacientům nedoporučují. Nicméně po přečtení brožury a absolvování ukázkové lekce neměli již s doporučením této aktivity pro své pacienty problém. S některými se dokonce vytvořil natolik pevný vztah, že na H.E.A.T. chodí pravidelně, a vyměňují tak své provize za vstupy do našeho centra.

 

Kolik lidí Vám tato spolupráce již přinesla?

 

Nejsou to stovky, ale celkově to tvoří za 4 měsíce praxe 28 klientů. Z toho pravidelně chodí asi 2/3 z nich.

Vyzkoušejte i Vy netradiční cestu k získání nových klientů do Vašeho centra!

* zmiňované brožury jsou k dispozici za cenu 15 Kč / kus včetně poštovného; minimální počet 20 kusů; objednávky na simova@heatprogram.cz 

 

 

Letní členství v H.E.A.T. Program centru = výdělek na celé léto

 

O své zkušenosti, a možná i „návod“ pro příští rok, jak si i během měsíců, které fitness centra hromadně označují jako „mimo sezónu“, zajistit  stále zajímavé tržby, se s námi podělil Mgr. Michal Pietrak, HEAT TRADE s.r.o.

 

1)      Jaký byl (je) princip celé akce?

Principem akce je částečné využití systému neomezeného členství. Cílem bylo začít připravovat klienty na klubové členství, na které chce naše centrum postupně přejít, a následně nabídnout služby všem klientům za více než poloviční cenu oproti ceně standardní. Proto jsme vytvořili měsíční neomezenou permanentku a následující měsíční zcela zdarma. Což u nás představuje 2 měsíce za cenu 1149,- Kč. Permanentka byla na 30 + 30 dní a začátek platnosti bylo možno zvolit od poloviny června do poloviny července – tedy platnost do poloviny srpna až září.

 

2)      S jakým časovým předstihem jste akci prezentovali?

O akci jsme začali své klienty informovat již od druhé poloviny května, kdy centrum bylo dobře vytížené. Této nabídce navíc předcházela akce „7 vstupů s 25% slevou“, tak abychom ještě udrželi klienty během předprázdninového období v centru. Následně po třídenní prodejní akci „7 vstupů“ jsme zveřejnili letní akci „Kup měsíc, druhý dostaneš zdarma“. V minulé sezóně jsme si vyzkoušeli promovat tuto akci až v červnu a takový úspěch jsme nesklidili – bylo již pozdě.

 

3)      Kolik se prodalo permanentek/poukázek apod. (řádově)?

Permanentek jsme prodali nakonec 97 ks, což nám zaplatilo provoz celého léta. Proto si aktuálně můžeme užívat léta jako všichni ostatní. Následné tržby v červenci a srpnu jsou tedy v podstatě „navíc“.

 

4)      Máte srovnání s létem „bez akce“?

Máme centrum se dvěma sály – H.E.A.T. Program a activity sál, dětský koutek, malou kavárničku a masáže. Standardní měsíční obraty centra se průměrně pohybují mezi 120 000 – 150 000 Kč. Pokud od tržby za prodané permanentky odečteme 1/3 za červen a začátek září,  zůstane nám cca 75 000 Kč. Tržba za červenec činí 43 000 Kč a předpokládaná tržba za srpen bude cca 35 000 Kč (vycházíme ze zkušenosti z minulého roku). Vychází nám tedy celkový obrat za letní měsíce přibližně 150 000 Kč. Naše náklady za toto období jsou něco kolem 90 000 (za 2 měsíce), z čehož vyplývá, že se i v letních měsících budeme stále pohybovat v plusových číslech. Navíc jsme letní období podpořili prodejní akcí 15. 7. a 15. 8 na 2 vstupy s 33% slevou. Podmínkou je vyčerpání do konce léta, resp. do 15.9., kdy nám již začíná sezóna.

 

 

5)      Můžete ještě uvést nějaké osobní postřehy a případné chyby, kterých se centra, podle Vás, obecně dopouštějí?

Obvykle se majitelé fitness center dopouštějí tří základních chyb. První chybou je „bojím se investovat =  slevu nezvolím dosti zajímavou“. Například: cenu za 2 měsíční permanentku zvolí 1800 Kč  (přičemž normální cena za měsíc je 1200 Kč). Je to sice zajímavé, ale nakonec si ji koupí například jen 25 lidí – výsledný obrat z celé akce tak není v konečném důsledku příliš zajímavý. Další chybou bývá špatná propagace. Je třeba promovat atraktivními slovy, například „akční zvýhodnění – VÍCE NEŽ 50%“, případně „měsíc zaplatíš a 1 dostáváš ZDARMA!!!“, nebo „neomezené měsíční cvičení v létě ZDARMA – podmínky více na internetu“. Já osobně doporučuji propagovat akci nejen ve fitku, ale i mimo centrum – zajímavě „zaútočit“ na konkurenci v daném městě. Pro možné budoucí klienty by právě tato akce mohla být důvodem, proč přejít jinam (možná jen na léto, ale třeba také na pořád). Poslední chybou bývá propagování akce příliš pozdě – např. až v červnu. Nejhorší je čekat, až jaké bude léto, a následně se snažit v červenci něco dohnat. Je rozdíl, když Vám přijde e-mail s nabídkou „Cvičení v létě za polovinu“ už v květnu, kdy pravidelně chodím cvičit, a nebo až v červenci, kdy se zrovna odpoledne chystám na plovárnu.

 

 

H.E.A.T. Spoteee – zajímavé rozšíření nabídky HP center

 

H.E.A.T. Spoteee, reálné videoprojekce pro lekce H.E.A.T. Programu se po téměř ročním provozu osvědčily jako zajímavý doplněk ke stávajícím lekcím. Spoteee je novou motivací pro klienty stávající, kteří si chtějí svůj trénink zpestřit. Při správném uchopení je také zajímavým marketingovým nástrojem, jak dát o svém centru vědět a přilákat klienty nové.

 

Přečtěte si zajímavý rozhovor s některými z majitelů HP center, kteří se rozhodli rozšířit svou nabídku o H.E.A.T. Spoteee:

 

1) Proč jste se rozhodli pořídit do Vašeho centra H.E.A.T. Spoteee?

 

Dana Weisserová, WEISSER Sport Centrum Brno:

Už dříve jsem uvažovala o zakoupení podobného programu v Itálii, proto jsem uvítala možnost koupě v České republice, dokonce přímo v Brně, kde žiji a podnikám.

 

Klára Holomečková, PROACTIVITY centrum Přerov:

Fungujeme v Přerově již 4. Sezónu, a proto jsme potřebovali novou energii do H.E.A.T. Programového sálu.

 

2) Kolik Vám spoteee přineslo nových klientů (řádově)?

 

Dana Weisserová, WEISSER Sport Centrum Brno:

Nevím, kolik klientů nám Spoteee přineslo. Rozhodla jsme se pro Spoteee kvůli rozšíření naší nabídky, větší atraktivitu zejména pro tzv. vizuální typy klientů a možnost přizpůsobit trénink konkrétní trase. Dále Spoteee vnímám i jako další možnost rozvoje nás instruktorů v rámci H.E.A.T. Programu.

 

Klára Holomečková, PROACTIVITY centrum Přerov:

Nedá se to přesně vyjádřit. Za dobu, co Spoteee máme (8 měsíců), nám přibylo celkově asi 180 nových návštěvníků, přičemž někteří přišli výhradně kvůli spoteee. Následně však začali navštěvovat i lekce klasické. Nutno dodat, že i nezanedbatelná část klientů začala znovu chodit, protože je novinka projekční vizualizace při lekci zaujala.

 

3) Jak časté jsou spoteee lekce ve Vašem centru?

 

Dana Weisserová, WEISSER Sport Centrum Brno:

Každý den 1 – 2 lekce.

 

Klára Holomečková, PROACTIVITY centrum Přerov:

Máme dohromady asi 9 lekcí Spoteee týdně, z celkových cca. 28 – 36 lekcí.

 

 

4) Jak jsou takové lekce obsazované?

 

Dana Weisserová, WEISSER Sport Centrum Brno:

V současné době jsou lekce velmi oblíbené, pořád ale nedosahují oblíbenosti lekcí zaměřených na redukci tuku. Musím zpětně přiznat, že jsme ze začátku zařadili lekcí zbytečně mnoho, H.E.A.T. Spoteee se u nás ve fitku “rozjížděl” pomaleji než jsme čekali. V současnosti ale již je velmi populární, někteří klienti vyhledávají jen Spoteee.

 

Klára Holomečková, PROACTIVITY centrum Přerov:

Na začátku vždy, když byla vypsaná lekce Spoteee, bylo plno. Aktuálně se situace ustálila tak, že 6 – 7 odpoledních či večerních lekcí Spoteee máme většinou zcela obsazeno a dopolední 2 lekce bývají zaplněné tak ze 2/3.

 

5) Jakou máte zpětnou vazbu od klientů?

 

Dana Weisserová, WEISSER Sport Centrum Brno:

Zpětnou vazbu jsme zjišťovali nejen osobně, ale i formou dotazníků dodaných přímo tvůrci Spoteee, kteří nás požádali o spolupráci. Ohlasy od našich klientů byly velmi dobré.

 

Klára Holomečková, PROACTIVITY centrum Přerov:

Ohlasy našich klientů jsou vesměs pozitivní. Máme klienty, kteří netrpělivě čekají na nové trasy a tlačí instruktora do tvorby stále nových lekcí. Další skupinou klientů jsou ti, kteří vnímají H.E.A.T. Spoteee jako dobrý nápad, motivaci, „dokreslení“ lekce jako takové.

 

 

 

Výhoda repasu pásů MAXERRUNNER

Po určité době dojde k jistému opotřebení pásů a budete stát před otázkou, zda, a případně kdy, pořídit pásy nové. Investice do nových pásů může být dlouhodobě odkládána pro svou finanční náročnost a opotřebené pásy mohou znamenat úbytek spokojených klientů.

 

Víte, že existuje i ekonomičtější varianta v podobě cenově výhodného repasu?

 

O své zkušenosti se s námi podělila paní Dana Weisserová z WEISSER Sport Centra Brno a Mgr. Michal Pietrak, HEAT TRADE s.r.o.:

 

Dana Weisserová z WEISSER Sport Centra Brno:

Protože naše pásy jsou velmi používané a působíme na českém trhu téměř od začátku H.E.A.T. Propgramu v České republice, rozhodli jsme se využít nabídky na kompletní repas včetně laku. Na dobu opravy pásů nám byly zapůjčeny jiné pásy, což jsme velmi ocenili – nemuseli jsme přerušit provoz. Po výměně zapůjčených pásů za naše staré, ale repasované jsme často odpovídali na dotazy, jestli máme nové pásy… Takže s repasem a vůbec se servisem pásů jsme velmi spokojeni.

 

Mgr. Michal Pietrak, HEAT TRADE s.r.o.:

Repasované stroje jsou ideálním nástrojem pro českého klienta fitness, protože za rozumné peníze získávají takřka nový stroj. Nejen opticky, ale i funkčně. Klienti fitness center to následně oceňují i např. po 5 letech chození. Vnímají velice pozitivně, že se majitel centra stará nejen o novinky a náplň centra, ale také o kvalitu strojů, na kterých zákazníci cvičí. Máme také novou zkušenost a srovnání mezi bývalým východním Německem a Německem západním. Na „západě“ je více méně automatická výměna cvičebního stroje po 3 – 5 letech za stroj zcela nový. Naopak východní Němec se o stroj průběžně stará, a tak můžete nalézt fitness stroje i 15-20 let staré, které jsou však díky průběžné péči zachovalé a vypadají téměř jako nové. Díky repasu ve Vás získává Váš klient dlouhodobou jistotu spolupráce.

 

 

 

Zpět na novinky